niedziela, 14 października 2018

ZŁOTOOKI JESIENNY

***

Czekał aż nadejdzie. Patrzył w słońce, mrużył te swoje złote ślepia. Liczył cętki na zielonej trawie. Miał dosyć, bo ptaki zbyt wysoko fruwały, motyle zbyt były radosne, a słońce rozleniwiało ...




.
W końcu przyszła. Lekka, zwiewna, niczym ruda kotka. Przeciągnęła się sennie, przyczaiła do skoku i nagle roztoczyła te swoje czary.




.
Przystanął zdziwiony. Ptaki odleciały, motyle usnęły. Na trawie rozsypała liście, rozwiesiła sznury korali: zielonych, i czerwonych, i ciemnych, jak wino. Nie lubił korali. Z pajęczyn utkała siatkę i wplotła ją we włosy, niczym wenecka mieszczka. To nie krople rosy, to perełki. A włosy miała złote, rude i miedziane. Roześmiała się. Była piękna ! Złotooki Jesienny przystanął na chwilę, na ułamek słonecznego promienia ...



.
A potem poszedł sobie,
hen… hen … za mgłę.




.
Zawołała. Wrócił. Stoi  i patrzy wielkimi, złotymi ślepiami. A pod stopami liście. Liść  czerwony, liść zdziwiony. Nic, tylko liście ! Czerwone, zielone, rude, złote i białe, świetliste, kapiące słońcem. Cudownie wilgotne i żywe. Radosne, albo zamyślone. Z nadzieją, albo z wiedzą o przemijaniu.




.
Zmierzcha. Mój Szklanooki traci kontakt z rzeczywistością. 
Pierwsza młodość, druga młodość, trzecia młodość ... ech, złoty śmiech!
Złotooki Jesienny jeszcze wróci ...

*

                          z przyjemnością polecam Malina M *                              
strona liiil   

34 komentarze:

  1. Oby Złotooki Jesienny wrócił jak najszybciej...już za nim tęsknię;
    a Ciebie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Tekst równie piękny jak zdjęcia:-)

    OdpowiedzUsuń
  3. Złotooki Jesienny i jego ruda kotka będą nas jeszcze odwiedzać...

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudowny komentarz do cudownych zdjęć.
    To nie może zaginąć. Trzeba gdzieś opublikować.

    OdpowiedzUsuń
  5. Klik dobry:)
    Złotooki Jesienny o musztardowych włosach?

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  6. Ależ zabawa w słowa i kolory! Super!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Malinka ma wyjątkowy dar w tej /i nie tylko/ materii.

      Usuń
    2. oooo - Dziewczyny, aż pokraśniałam !!!!
      ale jesteście miłe !

      Usuń
  7. Witaj Aniu.
    Uwielbiam widoki złotej polskiej jesieni. Szczególnie w górach, że o Bieszczadach nie wspomnę.
    Pozdrawiam i zaprawszam do się.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To gust mamy podobny Michałku. Pamietam o obietnicy, niedługo obiecany wpis o zabytku :)

      Usuń
    2. Malinko, a ja czekam z niecierpliwością.
      Pozdrawiam.
      Michał

      Usuń
    3. dzisiaj będzie Michałku :)

      Usuń
  8. PRZEMIENIŁ SIĘ WRZESIEŃ.

    Przemienił się wrzesień
    w październik
    Resztkami babiego lata.
    Krótki deszcz. Nie łzy.
    Poranne umycie twarzy.
    Autostradę nawija na koła samochód.
    Pola zamiecione źniwami.
    Słońce zapada w sen.
    Lipy płoną czerwienią
    Płoną też na grobli w Brzeźanach.
    W dziesiątych pokładach pamięci
    Mój pies przybłęda. Mama.
    Nie wiedziałem kim jestem.
    Może psem.
    Może ludzkim szczeniem.
    Byłem w Brzeźanach.
    Na kolanach pies,
    Pogłaskałem.
    Spojrzał w oczy. Odgadł.
    Moje serce psie,
    Wyje tęsknotą za Brzeźanami.

    A. T

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. październik łzy niesie
      świetliste
      z promieniem lata
      zaklętym w pamięć

      na liściu
      na źdźble trawy
      na rzęsach

      ...

      Usuń
  9. Poetycki opis złotej jesieni przecudnej urody, bo tylko jesień potrafi grać kolorami, tańczyć zwiewnym listkiem i przesyłać ostatnie promyczki ciepła. Czas zadumy, refleksji i spowolnienia. Przemijanie w tyle głowy i odlot ptaków. Zawsze mam ochotę zabrać się z nimi i odlecieć.
    Serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. a ja Ultro tak bym sobie poszła czasem hen, hen, za mgłę ...

      Usuń
  10. Aniu PIĘKNIE!opisałaś jesień.Moja też tydzień temu panoszyła sie kolorami..Dzisiaj łyse drzewa pozostały,tak szybko jej do odejścia..W tym roku jesień mamy krótką..W połowie listopada zapowiadają śnieg.Wszystko jakoś za wcześnie..ale może tak powinno być ☺Serdeczności Aniu dla Ciebie i Pani Danusi♥♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Danuśka - nareszcie wróciłaś na blog ! hurrra !!!! hurrra !!!! hurrra !!!!

      Usuń
  11. Czuj, czuj, Czuwaj ! Zastępie wspaniałych Kresowianek !
    Wiecie Dziewczyny powiedzenie , że "starość jest piękna" w większości przypadków nie jest i nie może być prawdziwa.
    Po prostu organizm z każdym dniem jest coraz słabszy i nie ma siły walczyć z atakującymi nas chorobami i nie sprawnościami.
    Mimo tych wszystkich trudności i przeszkód zawsze czytuje Twoje teksty. Mimo trudności ze wzrokiem widzę tą tańczącą w zwiewnej sukni złotooką. Nie wiem dlaczego Twoje teksty (oprócz tych politycznych) pobudzają moją wyobraźnię i mnie uspakajają. DZIĘKUJE !
    Wyrazy serdeczności dla czteroosobowego
    i cztero pokoleniowego Zastępu Kresowianek - Mirek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czuj, czuwaj Druhu Mirku. Wszystkiego dobrego i serdeczne pozdrowienia.

      Usuń
    2. Druhu Mirku - Zastęp Kresowianek wysyła szeroki uśmiech !!! Tak się cieszę, że nas odwiedzasz ) Mamci zawsze czytam ... w wiesz, Jej pierwsza wielka milość to był harcerz ... do dzisiaj sentyment do harcerzy Jej został, a ja to po Niej pewnikiem ...
      Czuwaj Druhu ! Trzymaj się i nie dawaj chorobie !!!!

      Usuń
  12. Jestem zauroczona: zdjęciami, tekstem - zresztą nie pierwszy raz, ale teraz musiałam to poswiadczyc. Serdecznie pozdrawiam Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja Molekułko zachwycam się zawsze Twoją poezją ....

      Usuń
  13. Na razie ogólnie WSZYSTKIM DZIĘKUJĘ za tak miłe i serdeczne komentarze ... nie było mnie, siła wyższa - zapalenie spojówek ...

    OdpowiedzUsuń
  14. OMG, JAK CUDOWNA JESIEŃ NA TWOICH ZDJĘCIACH, A TEKST JAK ZAWSZE PRZECUDOWNY.
    hANIU, MAM NADZIEJĘ, ŻE Z TWOIMI OCZĘTAMI JUŻ WSZYSTKO W PORZĄDKU?

    WYBACZ, ŻE DOPIERO DZISIAJ PRZYBYWAM DO CIEBIE. OD SOBOTY BYŁAM UZIEMIONA. DOPADŁO MNIE ZAPALENIE GARDŁA, KATAR, KASZEL, GORĄCZKA.
    DZISIAJ JEST JUŻ WSZYSTKO W PORZĄDKU.
    SERDECZNIE POZDRAWIAM:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. o matuniu - Lusiu - coś się na nas uwzięło ?!!!!
      jak zaczęłyśmy , to końca nie widać ...
      Trzymaj się, nie daj się ! my z pokolenie co to piszczy, a lezie ... DAMY RADĘ !

      Usuń
  15. Kochana!
    Nadal czekam na Twoje odwiedziny:)
    http://spacerem-przez-zycie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń