wtorek, 15 stycznia 2019

CZAS NIENAWIŚCI ?

CZAS MIŁOŚCI ?




czas odpowiedzialności ...

Nic nie dzieje się samo z siebie
jak to pięknie wyraził mój ukochany poeta Roman Brandstaetter :

" Całe nasze życie jest jak ka­mień rzu­cony w wodę. Nig­dy nie wiemy, ja­kie kręgi za­toczy­my naszym upad­kiem, czyją śmierć spo­wodu­jemy i ko­go uz­dro­wimy. Ile niepo­koju wznieci­my do­koła siebie, ile ka­tarakt zdej­miemy ze śle­pych rzek."

" (...) i wybaw nas
od głupoty udającej mądrość,
od kłamstwa udającego prawdę,
od ślepoty udającej dalekowzroczność,
od chamstwa udającego obrażoną godność,
od fanatyzmu udającego wiarę,
od brudu udającego czystość,
od nienawiści udającej miłość,
od niewoli udającej wolność,
od obłudy udającej szczerość,
od pychy udającej pokorę,
od warcholstwa udającego odwagę,
od szatana, który mówi nie, a myśli tak, 

a mówiąc tak, myśli nie. " 

RB




czas odpowiedzialności ...
chciałabym, by to był jednocześnie czas nadziei ...
czy będzie ????

życie pokaże



można się podpisać




..

*  róża moja, z Dusznik, a serduszko z internetu

                                       polecam Malina M *                                     

strona liiil  

47 komentarzy:

  1. W tej sprawie nie jestem optymistką...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jotko, ja też nie, niestety ... ale zawsze jakaś iskra się tli, w końcu nikt nie wie , co będzie ...

      Usuń
  2. Ja też mam słabe nadzieje
    Pozdrawiam Aniu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jak tylko wejdę na fb to, przyznam, mam coraz słabszą ...

      Usuń
  3. Róża w fiolecie,
    nadzieją przecież

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiadają, że nadzieja umiera ostatnia. Dajmy jej żyć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. widziałaś wiadomości w publicznej tv ? ...
      nie dają jej żyć ...

      Usuń
  5. Zjednoczy się cała Polska jak nastąpi tragedia NARODOWA..A jaka to można sobie wyobrazić...Nigdy nie było tyle zła ,jak za rządów Pisu. Nastąpił podział ,a ten podział własnie zniszczy ludzi.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. wiesz Danuśka - po śmierci Prezydenta nastała cisza ... taka cisza bardziej krzyczy niż wrzask ... jesteśmy na zakręcie historii

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. oj Bet ... nie tak miało być ... nie tak ..
      Dobro potknęło się o kretowisko i leży i płacze a my z nim
      ale przecież są góry Bet
      przecież są góry Dobra !!
      przecież są !

      Usuń
  7. Coraz mniej nadziei, ale trzeba wierzyc, ze ta tragedia cos zmieni.Malgosia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. trzeba wierzyć Małgosiu, trzeba uczepić się tej wiary z całej siły !
      zło dobra nie pokona, nawet jeśli mu się wydaje, że pokonało ...

      Usuń
  8. A dla niektórych CZAS STRACHU...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak Stokrotko ...
      pamiętasz wiersz Herberta "Małe serce" ?
      jest tam fragment o pocisku ...

      Usuń
  9. Witaj Malinko.
    Ja już starciłem nadzieję, że zacznieny się bratać i wyzwolimy się z pogardy i nienawiści. Jednak jakaś iskierka we mnie tkwi.
    Pozdrawiam serdecznie.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pamiętasz:

      Każdy Twój wyrok przyjmę twardy
      Przed mocą Twoją się ukorzę
      Ale chroń mnie, Panie, od pogardy
      Od nienawiści strzeż mnie, Boże

      Wszak Tyś jest niezmierzone dobro
      Którego nie wyrażą słowa
      Więc mnie od nienawiści obroń
      I od pogardy mnie zachowaj

      Co postanowiłeś, niech się ziści
      Niech się wola Twoja stanie
      Ale zbaw nas Panie od nienawiści
      od pogardy zbaw nas Panie...
      -----

      dzisiaj w Sejmie widziałam pogardę ...
      ponoć "przez przypadek" tam zagościła

      Usuń
    2. Witaj Malinko.
      Jakoś nie wierzę w takie przypadki. Realistą jestem.
      Pozdrawiam.
      Michał

      Usuń
  10. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. przeczytałam linki. usuwam
      to ostatnie miejsce gdzie można w imieniu "Bezczelnego Lewaka" oskarżyć PO !
      w,i e ś.k u - IDŹ SOBIE na blog "depresjaplemnika" , który tu promujesz i skąd teksty ściągnięte i tam pluj i oskarżaj PO ile wlezie - tu - wara
      a potem lej krokodyle łzy, że następny natchniony zechce na PO wziąć odwet

      Usuń
    2. jeszcze raz odpowiem i to moja odpowiedź ostatnia:

      kampania pod tytułem OSKARŻAM PO na całego, no wprost świetny czas na zdobywanie elektoratu PO...
      na trumnie w.i.e.ś.ku ???? ... chodliwe, czyż nie?

      poczekajcie chociaż do pogrzebu. Fala hejtu jaki się wylał choćby na Kopacz jest przerażająca ... Powiedziała jedno zdanie - "lekarze zrobili wszystko,reszta w rękach Najwyższego" ... wylaliście na nią obrzydliwy kubeł pomyj, odsądziliście od czci i wiary, wylaliście też przy okazji na mnie bo śmiałam stanąć w obronie. Schetynę wyzywacie ... co w nadziei, że prawe skrzydło wywali i stanie się dodatkiem do lewicy ? czytam, że czas wywalić starych wierzących czas by młodzi ateiści władzę przejęli ... elektorat PO jest wam potrzebny, dlatego podgryzasz wiarygodność PO.

      Pójdę dalej - Arcybiskup złożył kondolencje Rodzinie, zwrócił się do Owsiaka o powrót, a wy co? ... ktoś wyjął z wypowiedzi tylko jedno zdanie, że należy pomodlić się za kata, bo lepiej być ofiarą niż katem ... tak akurat mówi nasza religia, gdybym miała moralny wybór to mam wielką nadzieję, że starczyłoby mi odwagi by katem nie zostać, ponieść konsekwencje, to nie jest dla wierzącego coś szczególnie dziwnego, co w tym bulwersującego, że ksiądz powtarza to, co w jakimś stopniu jest istotą wiary. Potrafimy zrozumieć że jeśli ktoś ma zdradzić, wydać inną osobę, zdradzić ojczyznę, to woli ponieść konsekwencje, wybiera raczej ofiarą niż katem, dlaczego jeśli ktoś z pobudek wiary tak uważa to jest nie tak ?

      dlaczego w morzu heitu nazywa się Arcybiskupa pedałem, palantem, debilem z miską na głowie, oszołomem, mendą, porąbanym staruszkiem, kretynem, zakazaną gęba itd ... a wszystko w obronie Owsiaka ??? w obronie (wierzącej przecież)rodziny Adamowicza ? nigdy nie zrozumiem. A potem podpisuje deklaracje o nienawiści ?????

      Po co tu wchodzisz i na PO szczujesz? mamy odwrócić się od PO ... polowanie na elektorat tu uskuteczniasz ? poluj gdzie indziej, najlepiej na czarownice

      Nie chcę ciebie tu więcej widzieć

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    4. przeczytałam dokładnie i ze zrozumieniem
      artykuł się zaczyna, ale ma też środek i koniec ... poczytaj, chyba wypada wiedzieć co się cytuje, jeśli się cytuje, no chyba, że bezmyślnie, ale to raczej twój problem, nie moja alergia

      Usuń
  11. KAŻDA RIPOSTA ZBYT WIELKI ZASZCZYT.

    OdpowiedzUsuń
  12. Jakąś nadzieję mam, ale coś słabnie... myślę, że wróci, powinna.
    Przytulam bardzo mocno. <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WRÓCI !
      Dobro nie ginie, zawsze wraca , czasem w formie, której się nie spodziewamy i momencie w którym już go nawet nie oczekujemy ...

      Usuń
    2. Będzie jeszcze niejeden dramat w narodzie , byśmy się opamiętali. Póki będziemy nadal na siebie warczeć ,kąsać się, to tak będzie.

      Usuń
    3. będzie Tomku ... będzie ...
      nienawiść schowana została do szafy, ale pogarda kwitnie w najlepsze i wcale się z tym nie kryje

      Usuń
  13. nienawiść miewa różne przyczyny... ta nienawiść akurat jest toksyczna, bo bierze się z lęku... nie można poddać się temu lękowi pod wpływem zaistniałych wydarzeń... to tylko umysł nas straszy, a nie wydarzenia...
    p.jzns :)...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. tak Piotrze - nienawiść jest toksyczna ... mądre jest powiedzenie - gdy ktoś rzuci w ciebie kamieniem nie podnoś, bo zarazisz się nienawiścią" i zgodzę się bierze się z lęku ... ostatnio zauważa pogardę, która bierze się ze strachu, nawet nie z lęku a zwykłego strachu

      Usuń
  14. smutny czas.
    Wierzę, usilnie wierzę, ze dobro zwycięży.
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. czas smutny ale też i refleksyjny ... czas w którym na wierzch wychodzi wiele rzeczy, wiele rzeczy obnaża się na własne życzenie ... czy nadzieja ma przez to zgasnąć może paradoksalnie się umocni ...

      Usuń
  15. MOCNO WIERZĘ, ŻE W KOŃCU DOBRO ZAPANUJE I JUREK OWSIAK DALEJ POKIERUJE WOPŚ!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusiu - potrzebuje czasu ...
      tak wielka nienawiść, która lała się z publicznych mediów, ta jego kukła która kradła,chapała, własny wór pieniędzmi napełniała a dla innych jeden banknocik ... ten cały publiczny przemysł pogardy może i by jakoś dał się przeżyć ale nienawiść która zabija to już przekroczenie granicy ...
      może czas pozwoli mu ułożyć sobie ...
      czas i my

      Usuń
    2. Doskonale cię rozumiem.Nie potrafię tego zrozumieć.

      Usuń
  16. Haniu, jak zawsze masz dobre intencje i to jest piękne. Miałam się podpisać, ale najpierw sprawdziłam..., poczytaj - "Pogromcy Iluzji. Uwaga: KTO i CO kryje się pod AVAAZ.org?" : "Wolna Polska"- (?). By dobro zapanowało, wielu musi się nawrócić
    i wykazać dobrą wolę. Jak to będzie, wkrótce się okaże. Porozumienie jest konieczne. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KRYSIU - nie wierz tak do końca wiadomościom z netu - w internecie można napisać wszystko - strona która ustawia się w przeglądarce pierwsza z reguły tak się ustawia, bo gomuś strasznie na tym zależy i wie co zrobić, by tak było.

      pojęcie wolności jest dla każdego inne ... AVAAZ znane mi jest od dawna, niejednokrotnie podpisywałam petycje, dobrze patrzyłam i patrzę co podpisuję ... to wcale nie tak działa jak ktoś sobie na tej stronie napisał, miałaś odczytać to co napisał i uwierzyć, w wyniku tego nie podpisać i tak się stało.Zerknęłam co tam piszą dla mnie to jakieś dziwaczne manipulowania ??? no wybacz, korzystałam z avaaz tylko gdy ktoś z moich zaufanych znajomych polecał akcję, nigdy żadnych pieniędzy na działalność avaaz nie wpłacałam, nigdy niczego sama Avaaz mi nie wciskała, a to że strona krytykująca wypisze sobie cytat z Ewangelii, napisze, że jest przeciw feministkom czy Buschowi , albo zachwali, że najbogatsi ludzie świata nie szczepią dzieci - to wybacz wiarygodne dla mnie jest o wiele mniej niż strona z której korzystam i korzystałam ...
      cytat z Ewangelii to niestety dla wielu (wrrrrr) doskonały "lep na muchy" niby ma wiarygodności dodać. A wiesz tak na prawdę jaka jest wiarygodność cytat umieszczającego ??

      zupełnie mi to przypomina dzwoniących do szkła kontaktowego, którzy zaczynają od "nie jestem zwolennikiem pisu" od razu wiem, że wyłożą poglądy pisowskie i dołożą pomyje na przeciwników pisu ... jeszcze się nie zdarzyło, by było inaczej :)

      Napisałam tak szeroko, bo skoro polecam, to rzecz sprawdzoną ... może jestem bujajacą w obłokach idealistką ale jednocześnie stąpam mocno po ziemi, moja praca nauczyła mnie bardzo dokładnego sprawdzania i analizy

      pozdrawiam

      Usuń
    2. Dzięki Malino za rekomendację dla AVAAZ. Też, jak Laura trochę się obawiałam, bo była to dla mnie nowość.
      Możesz mieć satysfakcję, bo dzięki Tobie właśnie podpisałam deklarację Stop nienawiści. :)
      Pozdrawiam

      Usuń
    3. oooo - to bardzo się cieszę :)

      Usuń
  17. Aneczko, moze tym razem dostaniesz mój wpis. Nie wchodzilam do Ciebie, bo jakieś takie hasło mi się wyswietlało, ze nic z tego nie chciało wyjść!
    Pozdrawiam:)
    Ewa Rachmielowska-Ozon

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ozonko cieszę się że jesteś
      Pozdrawiam

      Usuń
    2. hurrra, hurra, hurra - Ewcia wróciła :)
      o matuniu - jakie hasło ??? może to nieszczęsne "rodo" coś poprzestawiało - idę do ustawień sprawdzić co też może blokować

      Usuń
  18. Kochana Aniu..a ja nie wierzę ,nie wierzę ,że będzie dobrze..Dopóki Kaczyński będzie przy sterze ,ciągle będzie chaos...Mam przykład ,kiedy umierał papież..PAMIĘTASZ?Wszyscy byli jednością przez chwilę ...a potem co?a potem to już było tak ,że każdy ma swoją racje i nikt mi nie podskoczy...ot co....Wkurza mnie to ,że niektórzy tak bardzo byli ustawieni wrogo ,do tych co mieli inne przekonania polityczne...a teraz jakby uszy pod siebie kładli..i chcieliby wykrzyczeć ,ale coś chcą udowodnić ,że godzą się z tym ,co jest ..chcą pokoju,wyciszenia..ale tak naprawdę ,kiedy poruszony zostanie temat niektórych osób z rządu...to wychodzi szydło z worka..Ciekawa jestem jaka teraz będzie reakcja PIS na Pana Owsiaka..I co teraz zrobią ci ,co są za "pisem"?cholewy z gęby nie będą robić i po cichu prezesa popierać będą i szpile wsadzać ORKIESTRZE...Ale teraz Pan Owsiak powie"ORKIESTRA GRAĆ"i w "dopie" ma tych co mu kłody podkładają....To tyle...☺☺ Pozdrawiam nocą..::)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. co teraz jest ... to już powoli i widać i słychać ...
      już radny toasty po pogrzebie wznosi, żeby Adamowiczów było więcej ...
      Danuśka , optymistką jestem ale w tym przypadku tak nie do końca ... hejt na Adamowicza w najlepsze kwitnie

      Usuń
  19. Też chcę mieć taką nadzieję, bo uważam, że każdy z nas ma taką władzę - zmienić chociażby siebie. Z przyjemnością zauważyłam, że blogi, które opuściłam swego czasu, a które pluły na Owsiaka, spuściły z tonu. Nawet jeśli to trochę wygląda jak demencja, chcę mieć nadzieję, że te osoby realnie w swojej głowie coś zmieniły. A jeśli nawet popłynęły z prądem, to dobrze, że nie z prądem hejtu (bo taki jeden blog też znam i zawstydziłam się, że go obserwuję - tym bardziej, że jest to osoba młodsza ode mnie i wydawała mi się dość wrażliwa). Gdy zobaczyłam komentarze pod filmikiem Owsiaka o powrocie do pracy z WOŚP, znowu pomyje - ale takim narodem jesteśmy, mocno sfrustrowanym. Gdyby tak się dowiedzieć co to za ludzie, pewnie by się okazało, że mężowie biją, żony zdradzają, rodzina przechodzi obojętnie i mnóstwo jest frustratów seksualnych. Nie pomożemy im, możemy co najwyżej dawać przykład.

    OdpowiedzUsuń
  20. Haniu, poczytam jeszcze na ten temat, zbyt mało o tym wiem, jestem ostrożna, bo wszędzie aż roi się od oszustów... Dziękuję za wyjaśnienie.

    OdpowiedzUsuń