wtorek, 5 grudnia 2017

CICHO, CICHUTEŃKO

WIELKIMI KROKAMI ... 

skrada się najbardziej uśmiechnięty Święty,
a za nim truchcikiem podąża radosny Pomocnik...

Święty Mikołaj z Aniołkiem to wesoły, grudniowy tandem. Nie ma to tamto, pora ogarnąć się i w bój z tandemem ruszyć ! Czapki z głów !!! ... znaczy czapki na głowy i do boju ! i ruszać tymi głowami ! Nie da się ukryć, że im więcej serca, im mniej w kieszeni, tym bardziej głowa musi pracować, nie ma lekko, intelekt pora z lamusa wyciągnąć i niezłe wietrzenie "intelektu" temu zafundować. Biegusiem !




Mikołaj święty dzisiaj do mnie przybędzie, a jakże, nawet wiem co mi przyniesie ... pod poduszkę sprytnie schowa i moja w tym głowa, żeby prezent się nie roztopił , słodki prezent, czekoladowy. Podpatrzyłam jak w tajemnicy Mikołaj w konszachty wchodził z pomocnikiem. Prezent będzie. Mamcia też dostanie, aaaale będzie słodko ! dzisiaj mikołajowa noc a po niej czas przyjdzie na aniołkowe manewry ...

U nas w domu Aniołek to zmyślna bestyjka. Wigilia nie może zmienić się w akademię ku czci prezentów, czas na śpiewanie kolęd być musi, więc ... Aniołek radykalnie zmniejszył ich ilość i tak postanowił, że każdy z jego czeredki przygotuje dwa prezenty, no i ma się rozumieć dwa dostanie ... bo jeśli by tak każdy każdemu to ..... szkoda gadać, końca nie widać.
Losowanie się odbyło. Anielskie głowy w robocie.

Na blogu też już wesoły tandem w bój ruszył, uszy do czerwoności płoną i majstruje, majstruje ... Kto list do Mikołaja napisze, ten prezent dostanie. O !  Aniołek przyniesie mu na Święta. Adresować do świętego należy na Poste Restante Komentante (znaczy w komentarzu o wierszyk prosić). Pierwsze przymiarki trwają ... ooo - ja już prezent dostałam


Prezent dla Maliny Hani :
a "weź się" w końcu asani !!!  
"weź się" i z sobą nie pieść 
nie?! - to się wypchaj, cześć ! 


Eeee - taki prezent to hmmm, do (...) rymu. Chcę inny, napiszę zaraz list.


*


CICHO, CICHUTEŃKO  ŚWIĘTA IDĄ ...

Zima już doszła, mój obiektyw, pies na zimowe fotki, tylko  zwietrzył śnieg zaraz ruuuszył do boju, a ja, ma się rozumieć, kurcgalopkiem za nim. To nasz tegoroczny plon :








.
Zima się zagnieździła w górkach na dobre. W moich górkach.
Jedni mają pod górkę, inni pod słońce ...








jeszcze inni w podteksty brną, jak w koleiny,  i gubią sens
ale nic w przyrodzie nie ginie.




Co ma wisieć nie utonie, najwyżej spadnie na dół ...





.
A na dole pustynia ...




.
Świat błękitny i biały, liście posiwiały ...





.
Jakiś badylek gdzieniegdzie  wychynie ...




a jeszcze niedawno feeria barw !





Cichutko, cichuteńko Święta idą ...
aniołki się szykują, świerki chowają pod śniegiem

ooooo ! ten mi się nada !


*


                        z przyjemnością polecam - Malina M *                          
strona liiil  

40 komentarzy:

  1. ale klimatycznie :) u mnie nie ma jeszcze śniegu, więc nie ma też świątecznej atmosfery :(

    OdpowiedzUsuń
  2. Oj jaka piękna Pani Mikołajowa .A zima u Ciebie jak z nieznanej planety,niestety u mnie na minusie 4 ,śniegiem ma sypnąć po dziesiątym....ech..
    Mikołaju Kochany
    A włóż że pod poduchę Anuli paczuchę
    Niech się dziołcha cieszy
    Ona wielbi chałwę dorzuć ze dwa kilo
    Dodaj też cytryny by mieć witaminy
    Daj naszej Hanusi pełen worek zdrowia
    Żeby się dziewczyna nam dobrze trzymała
    I dorzuć Jej moją nalewkę malinówkę
    To taka moja prośba mała♥♥
    Nie zapomnij o Pani Danusi to samo dostać musi♥♥hej jedzie już Mikołaj !!hej...☺☺☺

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A chyba byłoby lepiej jak bym napisała:
      "Dodaj dwie cytryny bo to witaminy"
      "Dorzuć Jej moją nalewkę na śpiewkę"
      "Koniecznie malinówka po niej nie boli główka".......hej Mikołaju Ty już wiesz co zrobić::))♥

      Usuń
  3. A więc stało się,
    co stać się musiało!
    Komunikat
    Nasza korespondentka Danusia donosi z dalekiej północy,
    że konwój z chałwą już ruszył
    pod wodzą Mikołaja i Rudolfa renifera
    przez dżungle i puszcze się przedziera!
    Kiedy dotrzę? Kiedy trza,bo czeka Malinka i alElla!

    OdpowiedzUsuń
  4. PS,To prawda,Mikołajkowa jest po prostu PRZECUDNA!

    OdpowiedzUsuń
  5. Witaj haniu.
    Fajna Mokołajka. Ja też czekam na odwiedziny, ale pewnie dotrze na wigilię. I to Gwiazdor, bo z Wielkopolski pochodzę.
    O mnie sniegu nie ma. Sorry, taki klimat.
    Pozdrawiam serdecznie i do siebie zapraszam.
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  6. Pięknie młoda ta Mikołajowa. Przy niej to święto mogłoby być przez cały rok

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak to dobrze, że zamieściłaś tutaj te zdjęcia z zimą. Przynajmniej tutaj można nią nacieszyć oko. Za oknem szaro, buro i... dołująco.
    Te zdjęcia pomagają przegonić chandrę;
    pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Spieszę wychwalić pod niebiosa pomysł z ograniczeniem ilości prezentów pod choinką! Brawo, brawo, brawissimo!!! Jakaż to ulga dla darczyńców i darbiorców oraz możliwość skupienia się na byciu ze sobą.
    Tylko co na to sieci handlowe?

    OdpowiedzUsuń
  9. Kochana!
    A u mnie zawsze 2 dni świętowania, bo w przeddzień Mikołajek obchodzę urodziny.
    Pozdrawiam milutko:)
    U mnie na blogu kulinarnie dziś- zapraszam:)

    OdpowiedzUsuń
  10. PANI RADOSNY UŚMIECH,
    PANI ANNO !
    RADOSNYM NOWOROCZNYM PRZESŁANIEM.
    A. T

    OdpowiedzUsuń
  11. Klik dobry:)

    Święta idą...
    wierszykami
    i saniami...
    i karpiami...

    Pozdrowienia ślę serdecznie, chociaż jeszcze nie świątecznie.

    OdpowiedzUsuń
  12. Raz pewien karp
    w przypływie szczerości
    wyznał,że dla ludzi ma uczucia miłości..
    Lecz ludzie o tym nie wiedzą
    i go zjedzą!!!

    OdpowiedzUsuń
  13. Gdybyś mnie szukała, będę tutaj:


    Jestem na wordpress. Ktoras strona musi przetrwać


    https://zapiskijoanny30.wordpress.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Cieszę się, Haniu, niezmiernie, że choć na chwilę wróciłaś do blogosfery!
    Dziś u mnie post okolicznościowy, bo i data szczególna! Zapraszam Cię najserdeczniej!
    W latach 1981/82, mimo całej grozy prześladowań i przemocy, ludzi było jeszcze stać na wymyślanie dowcipów:
    "W czasie ostrej zimy, w lutym '82, podczas niedzielnej mszy św., jeden z parafian kryje się za filarem i w ogóle w niej nie uczestniczy (nie klęka, nie modli się, nie śpiewa itp.)Inny pyta się go:
    - Dlaczego nie uczestniczy pan tak jak inni we mszy?!
    - Bo jestem ateistą.
    - To co pan tu robi?!
    - Jestem w opozycji!"
    Dzisiaj mamy, niestety, sytuację au rebours.
    buzinki najsłodsze
    O tempora! O mores!

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  16. Asinus asino sic pulcherrimus
    Klugscheisser oder Heisser, looser or genius,
    A bon entendeur salut et festina lente,
    Volere è potere ma dolce far niente...

    dixi et salvavi animam meam, głupku maluczki i niedouczony...

    OdpowiedzUsuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  18. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. WASZKU - Klaterek to mój blogowy Przyjaciel - NIE POZWALAM OBRAŻAĆ !!!!!!!!!!!!

      Usuń
  19. Posiadam, Waszku, na szczęście preparaty medyczne, które powstrzymują u mnie odruchy wymiotne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też. Zgodność charakterów i upodobań. Remis!

      Usuń
  20. Ponieważ w tygodniu przedświątecznym nie będzie mnie w sieci, już dziś życzę zdrowych i wesołych świąt.

    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. AlEluniu,tęsknić nam tylko przystało..

      Usuń
  21. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  22. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    2. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    3. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    4. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
    5. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

      Usuń
  23. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  24. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Waszku - stop !!!! tak nie wolno
      NA ŻYCZENIE DANUŚKI KASUJĘ WASZĄ DYSKUSJĘ.

      Usuń
    3. DZIĘKUJĄ ANIU♥♥

      Usuń
  25. Malinko,jesteś ABSOLUTNIE cudowną kobietką..Zakochałem się w Tobie na zabój..Wiem,że to nieszczęśliwa miłość,lecz lepiej taka niż żadna..

    OdpowiedzUsuń
  26. Wykasowałaś mnie,Malinko moja kochana..Smutek i ból..Ale i tak Cię kocham,Maleńka..

    OdpowiedzUsuń
  27. Wykasowałaś mnie,Malinko moja kochana..Smutek i ból..Ale i tak Cię kocham,Maleńka..

    OdpowiedzUsuń