niedziela, 22 czerwca 2014

PONOĆ

życie to nie bajka, życie to kabaret
a że właśnie na życiowej scenie stuknęła mi sześćdziesiątka,
to mem będzie adekwatny do wagi i powagi sytuacji.



a co !!!
stuknięta sześćdziesiątka to jest to  !!!

I nic to, że włos całkiem już siwy,
że głos nieco bardziej skrzekliwy,
że już nie te oczęta,
że kolano boli i pięta,
że przywiędła nieco Malina
młodość wspominać zaczyna.

Nic, że czas, jak ten osioł uparty,
miast blefować, znaczy już karty
i coraz częściej blotka,
i wygrana jakby mniej słodka,
w rękawie jeden został as
i pewnie pora powiedzieć pas.

Nic, że szósteczka właśnie stuknęła,
to nie starość, to się "młodość" zaczęła,
bo ciągle mam jeszcze ochotę
na jakąś perfidną psotę,
i w głowie bez liku mam marzeń,
i chłodny dystans do zdarzeń.

a co !!!
stuknięta sześćdziesiątka to jest to  !!!
a życie zacina się po ...
po ... ho. ho, ho, ho !


Życie się zacina ??? ...
A nie, nie ! nic z tych rzeczy ! życie się nie zacina, to tylko szósta młodość się zaczyna. A jak już się ta młodość, Kochaneńcy, zacznie to uuuuch - drżyjcie narody! geriawit, kanapa i czipsy...cud, miód i jeszcze na dodatek chałwa. Głowa do góry, reszta do przodu i marsz - świat optymizmem zdobywać ...


 a co !!! 
stuknięta sześćdziesiątka to jest to !!! 
Czas wziąć się więc w garść i do dzieła, 
ojjjj - czyżby się płyta zacięła ???
 a co !!! ... a co !!! ... a co !!! ...


A co? - a tak nawiasem mówiąc, to sześćdziesiątka stuknęła mi w ostatnim dniu wiosny, 20 czerwca o dziewiątej rano.


*

                    bez przyjemności  informuję -  Malina M *                     


jeśli podobał Ci się ten wpis
to wejdź na liiil    i zagłosuj

56 komentarzy:

  1. Sto lat! Sto lat! Niech żyje, żyje, nam Malina! Wcale nie przywiędła lecz absolutnie dojrzała, pachnąca i smakowita. Cud-miód-Malina to jest dziewczyna!
    A jaki to as w rękawie został, zdradzisz?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. BET - dziękuję dziewczyno :-)
      jak się takie słowa czyta to co człowiekowi ciepło się robi na sercu i tak jakoś wesoło ... o ...

      Usuń
  2. Wszystkiego najlepszego z okazji urodzin!
    Serdeczności zostawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję i wdzięcznie dygam ... jak to wesoła sześćdziesiątka :-)

      Usuń
  3. Wszelkiej pomyślności i jeszcze raz tyle latek. Jak szaleć to szaleć.:-)))

    OdpowiedzUsuń
  4. No to witaj w klubie 60+
    Gratulacje. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Haniu, co z tego..., co wymieniłaś w wierszu i tak młoda z ciebie dziewczyna...
    O Twoich Urodzinach wiem z Google, gdzie złożyłam życzenia, tu też życzę Wszystkiego najlepszego i to nie będzie koniec życzeń...
    Haniu, najważniejsze, że masz poczucie humoru...
    Masz gdzieś to zdjęcie kabaretowe, u mnie przy zmianach dwukrotnych komputera, zniknął ten sympatyczny slajd z nami w tym negliżu zachęcającym... Jeśli możesz mi przysłać , najlepiej na wp. , to bardzo się ucieszę... Jak wspominać nasz występ to z nostalgią ... A co ...?
    Pa! - Krysia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. KRYSIU - odnalazłam zdjęcie ale z wysłaniem mam kłopot bo nie mogę odnaleźć adresów, jeszcze się po "renowacji" komputera nie pozbierałam. Świetnie mi chłopcy moi ustawili, tylko fruwa ale ja za nim nie nadążam ... cóż sześćdziesiątka winna ;-)

      Usuń
  6. Najserdeczniejsze życzenia, dużo zdrówka :) :) :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo serdecznie dziękuję ...
      zostawiam uśmiech :-)

      Usuń
  7. Haniu następne lata w radości, twórczości i zdrowiu! Mnie już bliżej następnej dziesiątki dlatego oglądać trzeba z dystansu, chodzę tam w tle za Wami na scenie!!!!! Buziaczki serdeczne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Joasiu - właśnie przemknęłaś przede mną chyżo, niczym sarna, więc obiektyw gamoń nie złapał ...
      SERDECZNIE DZIĘKUJĘ ZA PAMIĘĆ
      :-)

      Usuń
  8. Dużo zdrowia. Zgaduję, że masz sporo satysfakcji i radości z życia, skoro tyle o nim piszesz, więc niech trwa- raduj się ile wlezie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Wolandzie :-)
      wiesz - zawsze uwielbiałam wydłubywać rodzynki z sernika, w życiu wydłubuję sobie małe radości z szarej codzienności i cieszę się nimi jak ta durna ... tyle w życiu widziłam, że zawsze z tyłu głowy mam myśl - ciesz się za moment możesz tego nie mieć ... więc biorę co mogę a małe jest piękne, nawet bardzo piękne

      Usuń
  9. Oj Malino Malino wypoczęta dziewczyno
    W Tobie napęd rakiety
    W Tobie dziwne podniety
    Masz w zapasie wiek cały
    Głowę pełną pomysłów
    Sześćdziesiątka jak miodzik
    Rok po roku cukruje
    A Malinka języczkiem
    Smaczek owy kosztuje
    Mam w ogrodzie maliny
    Ale gdzie im do Ciebie
    Czerwień słabo rzucona
    Smak lekko skwaśniały
    Takie tam smarkule
    Roku jeszcze nie mają
    Niech sobie siedzą na krzaku
    I sześćdziesiątki czekają
    Bo w takim wieku jak w pączku
    Wyjada się słodkie nadzienie
    I pozostanie dziura
    Jak w życiu zostaje wspomnienie::)))..Od dany dla maliny...""))).......Anula ubawiłam się ,masz Ty wspaniały humor ,widać że wypoczęta po zabiegach ..chwilo trwaj::)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj Danuśka oczy mi się zaświeciły jak kotu z radości, że tak mi pięknie napisałaś ... ech, szkoda, że wąsa nie mam bo bym z ukontentowania podkręciła :-)

      Usuń
  10. Piękny hymn młodości napisalaś moja Aniu!.Bądż zawsze taka jaka jesteś popatrz ja twoja starsza siostra bo akurat tez świecilam 75 lat Ci to mówi i rozkazuję ci pod grożbą abyś o mnie wspomniała w 75 urodziny swoje .Ja tam na tych na ślicznych łakach nazbieram Ci wtedy pięknych kwiatow.Jak do brze Aniu że jesteś.....

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Halinko - moje 75 to my sobie tu razem poświętujemy jak zgodne i przykładne siostrzyczki ... ja Ci to mówię ... nie na żadnych łąkach osobno ale TU i RAZEM

      Usuń
  11. Mówili kiedyś:
    z tyłu liceum,
    z przodu muzeum,
    a ja się nie zgadzam,
    i urodzinowo Malinę nagradzam* :))
    życzeniem serdecznym,
    niech szóstka otwiera okres bajeczny,
    a w nim same życzliwe komplementy,
    całusy, uznanie i szczodre prezenty,
    na horyzoncie w kreacji nowe szanse,
    a w życiu zawodowym ordery, awanse.
    Ciesz się Aniu
    tą nową, rozkwitłą i świeżą młodością,
    a bogowie świata niech swą łaską Cię goszczą.
    Sto i więcej uroczych lat, a tu dla Ciebie Kwiat
    ............ &)>&@&))>&&&)))>>>-------



    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ech - czym ja sobie zasłużyłam na tyle serdeczności ???
      ZOLU - DZIĘKUJĘ PIĘKNIE

      Usuń
  12. ""Czuj duch""- sama młodość i werwa w tej sześćdziesiątce.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. TAK JEST PANIE KOMENDANCIE - ŻADNYCH JĘKÓW I STĘKÓW ;-)

      Usuń
  13. Kochana! Buziaki przesyłam mocne na te osiemnaście z haczykiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DZIĘKUJĘ SERDECZNIE ...
      dobrze umocowana osiemnastka to jest to ;-)))

      Usuń
  14. CZAS UMYKA CHYŁKIEM.
    A.T.

    CZAS UMYKA CHYŁKIEM.
    O ZMIERZCHU PĘDZI NA SKRÓTY.
    DŹWIĘK PĘKNIĘTEJ SZYBY.
    SZKLANA DRZAZGA W SERCU,
    KRWAWI WSPOMNIENIEM O DZIEWCZYNIE.
    SPLOT WARKOCZY. POLNA DROGA.
    NIEBIESKA SUKIENKA W GROSZKI.
    ROZTAŃCZONE MAKI. UŚMIECH NIEŚMIAŁY.
    KONCERT SKOWRONKA. ZAUROCZENIE.
    NA NIEBOSKŁONIE TĘCZA. PŁONIE ZORZĄ POLARNĄ.
    SPALONA STODOŁA. KRZYŻ NA ROZSTAJU.
    ZATARTE RYSY TWARZY. PRZEMINĘŁA.
    RESZTKA DRZEW W SADZIE.
    PAMIĘĆ.
    CZAS UMYKA CHYŁKIEM.
    O ZMIERZCHU PĘDZI NA SKRÓTY
    NIE DOGONIĘ.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie napisane ...
      -------------------
      ech - A.T.- coraz częściej skrótami czas chadza, coraz częściej zmierzch blisko poranka ... ale południowe słońce ciągle radość przynosi i trwa ....

      Usuń
  15. Wszystkiego najlepszego a przede wszystkim dużo zdrowia i szczęścia.

    Pozdrawiam,miłego Nowego Tygodnia.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. DZIĘKUJĘ AGATUSZKO
      szeroki uśmiech zostawiam dla Ciebie sympatyczna dziewczyno :-))))

      Usuń
  16. Malinko, wszak jesteś najlepszym dowodem na to, ze czas jest nieliniowy! Dzięki temu możemy odstawić pesele i kalendarze - bo to, co nas, młodych odróżnia od później urodzonych starców to fantazja i ciekawość życia! Których masz mnóstwo i jeszcze więcej ci życzę!
    Najlepszego, rówieśniczko lata! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo mi się podoba takie określenie - "wcześnie urodzona" .., jest optymistyczne i stanowczo lepiej brzmi niż starsza pani. To tak, jak puszysta i gruba. Puszyste są sympatyczne a grube złośliwe i niby to samo a nie to samo. Więc ja puszysta jestem i wcześnie urodzona - o ...
      Milo spotkać rówieśnika :-))))

      Usuń
  17. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piotrze - to był fantastyczny komentarz i cudowny komplement . Pojęcia nie masz jaki to komplement (gówniara) dla takiej stukniętej sześćdziesiątki, jak ja ... no miód na serce i chałwa

      Usuń
  18. HANIU,
    ŻYCZĘ CI DUŻO ZDRÓWKA OCZYWIŚCIE,
    ŻEBYŚ CZUŁA SIĘ PO PROSTU FANTASTYCZNIE.
    NIE ZMIENIAJ SIĘ W OGÓLE,
    INACZEJ NAPADNĄ MNIE SERCA BÓLE,
    BO JESTEŚ LASKA NIESAMOWITA,
    AURĄ PRZEBOJOWOŚCI OKRYTA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    POZDRAWIAM:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusiu - uwielbiam wierszowane komentarze ...
      dziękuję za serce i przyjaźń :-)))

      Usuń
  19. Przyłączam sie do życzeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tesiu - cieszę się , że jesteś na mojej uroczystości ... serdecznie dziękuję :-))))

      Usuń
  20. Aniu-Malinko! Witaj w klubie:))) Czyż nie jest piękny taki wiek?
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewciu - witaj w klubie i witaj po powrocie :-)))
      wiek mamy jak dojrzałe wino ... klarowny, jeszcze troszkę musujący no i wart smakowania do utraty tchu ....

      Usuń
  21. Odpowiedzi
    1. DZIĘKUJĘ MELUZYNKO - FILOZOFICZNA DZIEWCZYNKO
      :o)

      Usuń
  22. Spóźnione sto lat! Twój optymizm powinno się w tabletkach podawać każdemu malkontentowi. :) Serdecznie pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. nievma jak KURA W MALINACH !!!
      Dziękuję Aniu :-)

      Usuń
  23. Jakaś telepatia, czy co? W tym samym czasie piszemy do siebie.

    Haniu, wybacz, przegapiłam.
    Z okazji okrągłych Urodzin, życzę Ci zdrowia przede wszystkim, pogody ducha, jak najwięcej radości z życia, miłości najbliższych, spełnienia najskrytszych nawet marzeń oraz wszystkiego tego, czego sobie sama życzysz... Bądź szczęśliwa!

    Ja tę "okrągłość" mam już dawno za sobą. :) I wcale mi nie jest z tym źle. Wręcz przeciwnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dziękuję Halszuniu - okrągłe jest piękne !!!

      Usuń
  24. Dziękuję , zrozumiałam... Krystyna

    OdpowiedzUsuń
  25. A ja nadrabiam zaległości w czytaniu, Haniu i stwierdzam, ze jestem dużo starszy od Ciebie, zatem jesteś jeszcze młoda dziewczyna. I niech tak już zostanie, a ze to okrągły Jubileusz, więc życzę Ci rado sci i uśmiechu oraz , aby szczęście Ci towarzyszyło niezmiennie w każdym następnym roku.

    OdpowiedzUsuń
  26. Ech..Malinko..Z Tobą to choćby i na koniec świata..I niech się niebo zawali! Ech..marzenia jak ptaki szybują po niebie..

    OdpowiedzUsuń
  27. No, no. Podziwiam i wiersz i autorkę.

    OdpowiedzUsuń
  28. Fajny wiersz, bezpośredni. Przypomina mi fragment z Anny Kareniny, który pamiętam po rosyjsku a który w wolnym tłumaczeniu oznacza - prostotę, która tak wiele kosztuje. :) Tylko dlaczego za każdym razem jest przypomnienie, by głosować i promować...? To jest pewien minus tego pięknego bloga.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu - fajnie, że zwróciłaś uwagę. Człowiek się przyzwyczaja, patrzy i nie widzi. Kopiuję sobie szablon za każdym razem a ta prośba na końcu to do „liiilowców” Trochę osób stamtąd przychodzi do mnie a i ode mnie na liiil wchodzą komentatorzy. To nie służy do bezpośredniego klikania na plus, tam bywają i promują tylko osoby na liiil zalogowane.To pozostałość z czasów, gdy na innym blogu gościła u mnie często polityka. Liiil to strona polityczna. Przyzwyczaiłam się i nie zwracam uwagi … dobrze, jak ktoś z boku popatrzy. Zostawię klawisz wejścia a tekst usunę 

      Usuń
  29. Weszłam na ten liil- jak mówisz i czułam się zagubiona. Co tu robić, gdzie tu klikać?:) Dziękuję za odpowiedź:)

    OdpowiedzUsuń
  30. Minąl rok i jestesmy,radosne wesołe i tak być musi po wsze czasy.Jak mus to mus .Nie ma to tamto jakl mawiał pewien aktor z seialu.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  31. Piękne życzenia ślę i nie ważny wiek, ważne to co w duszach mamy , ważne to co światu damy...on nam odda stukrotnie !!! Jak najlepiej przeżytych dni życzę. jak jak większej ilości oddanych przyjaciół, serca i miłości wokół. Dobre Anioły stoją:):):i czuwają!!!
    Pozdrawiam serdecznie

    OdpowiedzUsuń